Πρόοδος Κατασκευής Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος
Η πρόοδος στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος έχει φτάσει πλέον το 77%, όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου «Regional Growth Conference» που διεξάγεται στην Πάτρα με θέμα: «Βιώσιμες Υποδομές: Οδηγός Επιβίωσης εν μέσω κλιματικής κρίσης». Στο συνέδριο προσκεκλημένοι και συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και τη σημασία της βιωσιμότητας στις υποδομές.
Ο Υπουργός, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Δημήτρη Αναγνώπουλο, επισκέφθηκε εργοτάξια κατά τη διάρκεια της ημέρας, για να εξετάσει την πρόοδο των εργασιών σε όλα τα μήκη των εργολαβιών που αφορούν το έργο. «Η αξιολόγηση των εργασιών δείχνει πως το έργο προχωράει σύμφωνα με τον προγραμματισμό», δήλωσε ο κ. Δήμας.
Χρονοδιάγραμμα και Προγραμματισμός
Στη συνέχεια, ο Υπουργός επεσήμανε ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος είναι αυτή τη στιγμή η κορυφαία προτεραιότητα του Υπουργείου. Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των πρώτων 65 χιλιομέτρων, που ξεκινούν από τον Πύργο και κατευθύνονται βόρεια, μέχρι τις 31 Ιουλίου. Τα υπόλοιπα 10 χλμ., που θα φτάσουν μέχρι την Πάτρα, εκτιμάται ότι θα παραδοθούν μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Η συνολική ωριμότητα του έργου φτάνει το 77%, με ορισμένα τμήματα να είναι σχεδόν ολοκληρωμένα, φτάνοντας το 97%.
«Ορισμένες λεπτομέρειες, όπως η τοποθέτηση πινακίδων και οι περιφράξεις, μένουν ακόμα να γίνουν, αλλά οι εργολάβοι είναι αισιόδοξοι ότι θα παραδώσουν το έργο στην ώρα του», πρόσθεσε ο υπουργός. Η προσπάθεια για έγκαιρη ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου δείχνει τη δέσμευση της κυβέρνησης για την αναβάθμιση των οδικών υποδομών της χώρας.
Μέτρα Οδικής Ασφάλειας
Επιπλέον, ο Υπουργός αναφέρθηκε στις θετικές επιπτώσεις των παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, επισημαίνοντας μια σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. «Αυτά τα πιλοτικά μέτρα έχουν σώσει ζωές και είναι απολύτως κρίσιμα για την οδική ασφάλεια», δήλωσε ο κ. Δήμας. Παρόμοια μέτρα σχεδιάζονται και για άλλες επικίνδυνες οδικές αρτηρίες, όπως ο ΒΟΑΚ, περιοχής με συχνά ατυχήματα.
Στρατηγικός Σχεδιασμός για Νέα Έργα
Ερωτηθείς σχετικά με τον δρόμο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο Υπουργός τόνισε πως αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπουργείου, με σκοπό την προώθηση νέων έργων υποδομής. «Συζητάμε εναλλακτικές και μετά την ολοκλήρωση των πρώτων τμημάτων του Πάτρα – Πύρος, θα μπορούμε να συνεργαστούμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την προώθηση των σχεδίων μας», σημείωσε.
Με αφορμή την πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, επιβεβαίωσε την σημασία αυτού του έργου, το οποίο θα βελτιώσει την προσβασιμότητα και την ασφάλεια στον οδικό χάρτη της Κρήτης. Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα συνεργασία υπόσχεται ταχεία πρόοδο και σημαντικά αποτελέσματα για την περιοχή.
Δράσεις για Αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναγνώρισε τη σπουδαιότητα της βιωσιμότητας στις υποδομές, υπογραμμίζοντας την ανάγκη λήψης μέτρων ενόψει της κλιματικής κρίσης. «Η κυβέρνηση έχει απορροφήσει σημαντικά κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», δήλωσε και αναφέρθηκε στις πρόσφατες συμβάσεις για την αποκατάσταση ζημιών στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από ακραία καιρικά φαινόμενα.
Η χρηματοδότηση εκτιμάται σε 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ, με στόχο την αναγκαία αποκατάσταση και την κατασκευή υποδομών ανθεκτικών στις αλλαγές του κλίματος. «Δημιουργούμε υποδομές που είναι όχι μόνο ανθεκτικές, αλλά και βιώσιμες για την κοινωνία μας» πρόσθεσε ο κ. Δήμας, κλείνοντας την τοποθέτησή του με την επισήμανση της στρατηγικής σημασίας της διαχείρισης υδάτινων πόρων.
Η διαχείριση των υδάτινων πόρων αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, με στόχο την προώθηση έργων που αφορούν αρδευτικά δίκτυα και αντιπλημμυρικά έργα, καθώς και την ενίσχυση του ταμιευτήρα Μπραμιανών και άλλων κρίσιμων υποδομών.