Προοπτικές και Εξελίξεις για την Επισκευή της Καμινάδας Ξυστρή
Η Έναρξη ενός Σημαντικού Έργου
Το έργο επισκευής της καμινάδας του παλαιού εργοστασίου Ξυστρή εισέρχεται στη φάση υλοποίησης, με τη δημοτική επιτροπή του Δήμου Πύργου να αποδέχεται τη σύμβαση στον προσωρινό ανάδοχο. Η απόφαση αυτή συνοδεύεται από ποσοστό έκπτωσης 17% και συνοδεύει το ποσό σύμβασης που ανέρχεται σε 325.062 ευρώ.
Στρατηγική Σχεδίαση και Υλοποίηση
Το έργο που φέρει τον τίτλο «Επισκευή – Ενίσχυση Υψικαμίνου και Συμπληρωματικές Εργασίες Προστασίας Κτιριακών Όγκων Θεματικού Πάρκου Ξυστρή» έχει συνολικό προϋπολογισμό 485.000 ευρώ. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί το τελευταίο και πιο καθοριστικό βήμα για την υλοποίηση ενός project που εκκρεμεί εδώ και χρόνια. Αφού υπογραφεί η σύμβαση, θα αρχίσουν οι εργασίες στον χώρο, προσφέροντας μια ανανέωση που περιμένουν οι κάτοικοι του Πύργου.
Σύνθεση και Διάταξη του Έργου
Σύμφωνα με τη μελέτη που διενεργήθηκε, προγραμματίζεται η αποκατάσταση και η αντικεραυνική προστασία της καμινάδας, που τώρα είναι ετοιμόρροπη, με σκοπό να αντέχει σε μελλοντικές καταπονήσεις. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν έργα προστασίας γύρω από το κτίριο της ελαιουργίας, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως «μνημείο», ώστε να διασυνδεθούν με τα άλλα τμήματα της ανάπλασης και να αναδειχθεί συνολικά ο συγκεκριμένος χώρος, που κατέχει σημαντική θέση στην ιστορία του Πύργου.
Τεχνικές Λεπτομέρειες και Ικανότητες του Έργου
Όσον αφορά τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου, θα γίνει αναγκαία επισκευή και ενίσχυση της καμινάδας, η οποία υπέστη μεγάλες φθορές στο παρελθόν, όπως αποσπάσεις κομματιών. Για τον λόγο αυτό, θα χρησιμοποιηθεί νέος ισχυρός σκυρόδεμα, καθώς και η προσθήκη νέου διαμήκους και εγκάρσιου οπλισμού. Επιπλέον, θα υλοποιηθούν περιμετρικά έργα προστασίας, με την κατασκευή ενός επίπεδου μεταλλικού πλαισιωτού φορέα, που θα διασφαλίσει την προστασία του διατηρητέου κτιρίου.
Ιστορικό Υπόβαθρο του Ξυστρή
Η καμινάδα του εργοστασίου Ξυστρή ανήκει σε ένα συγκρότημα κτιρίων που αποτέλεσαν τον πρώην χώρο του εργοστασίου της εταιρείας «ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΑ ΠΥΡΓΟΥ». Η κατασκευή της χρονολογείται στις αρχές του 20ού αιώνα, όταν ο αρχικός φέρων οργανισμός ήταν από πλινθοδομή, συνδέοντας το παρελθόν με το μέλλον.