Επιθέσεις απάτης μέσω τηλεφώνου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου
Η Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Λειτουργίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου επισημαίνει την αυξανόμενη απάτη που στοχεύει οικονομικά ευάλωτους πολίτες. Πρόσφατα, έχουν αναφερθεί περιστατικά όπου επιτήδειοι προσποιούνται τους υπαλλήλους της Περιφέρειας, καλώντας τους δικαιούχους πληρωμών μέσω τηλεφώνου και ζητώντας ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Μέθοδος δράσης των απατεώνων
Οι δράστες χρησιμοποιούν μια συγκεκριμένη μέθοδο για να πραγματοποιήσουν τις απάτες τους. Παρακολουθούν τις αναρτήσεις των χρηματικών ενταλμάτων που διατίθενται στην πλατφόρμα “Διαύγεια”. Μέσω αυτών εντοπίζουν τα στοιχεία των δικαιούχων, όπως προμηθευτές και αναδόχους, και τους καλούν τηλεφωνικά. Κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας, επικαλούνται την ανάγκη για παροχή κωδικών e-banking, ισχυριζόμενοι ότι αυτό είναι απαραίτητο για να ολοκληρωθεί κάποια δήθεν πληρωμή.
Σημαντικές προειδοποιήσεις
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου τονίζει κατηγορηματικά ότι καμία οικονομική υπηρεσία της δεν ζητά ποτέ τηλεφωνικά κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών ή άλλα προσωπικά στοιχεία από τους πολίτες. Οι εν λόγω κλήσεις συνιστούν σαφή απόπειρα απάτης, γι’ αυτό καλούνται οι πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην κοινοποιούν ευαίσθητα δεδομένα σε κανέναν.
Αν λάβετε ύποπτη τηλεφωνική κλήση, είναι κρίσιμο να μην παρέχετε καμία πληροφορία. Αντίθετα, θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας ή με τις αστυνομικές αρχές για να αναφέρετε το συμβάν. Η προσοχή και η εγρήγορση μπορούν να προλάβουν την απάτη και να προστατεύσουν τα προσωπικά σας δεδομένα.