Ο Ρεαλιστικός Στόχος για το Πάσχα στην Τρίπολη
Πάσχα στην Τρίπολη. Οι φετινές εκδηλώσεις ήταν εντυπωσιακές, προσελκύοντας πλήθος κόσμου στην πόλη. Το Πάσχα γιορτάστηκε με τον παραδοσιακό τρόπο που διακρίνει την περιοχή, αποπνέοντας μια ατμόσφαιρα ευχάριστη και γιορτινή.
Μετά την δύσκολη περίοδο της πανδημίας του COVID-19, η δημοτική αρχή υπό τον Δήμαρχο Τζιούμη έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την αναβίωση της τοπικής κοινωνίας και για τον *τουρισμό*, με θετικά αποτελέσματα.
Κατανοώντας την Επισκεψιμότητα
Υπάρχει μια συνεχής ανάγκη για συζήτηση γύρω από την *επισκεψιμότητα* στην πόλη. Το ερώτημα είναι: Ναι, πρέπει να αυξήσουμε τους επισκέπτες, αλλά τι είδους επισκεψιμότητα επιδιώκουμε; Είναι αυτή που μπορούμε να υποστηρίξουμε;
Η Τρίπολη διαθέτει περιορισμένες δυνατότητες, καθώς οι κλίνες των ξενοδοχείων είναι λιγοστές, ενώ από την άλλη υπάρχουν αρκετά *airbnb*. Αυτή τη στιγμή, η πληρότητα στα καταλύματα αγγίζει το 100%. Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε αύξηση του αριθμού των επισκεπτών θα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά.
Είναι εφικτό, λοιπόν, να προσελκύσουμε επιπλέον 1.000 επισκέπτες το επόμενο Πάσχα; Αν αυτοί οι επισκέπτες επιθυμούν να διανυκτερεύσουν, τότε η απάντηση είναι αρνητική, καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμα καταλύματα.
Σχέδιο Δράσης: Ημερήσιος Τουρισμός
Ποιο θα πρέπει να είναι το στρατηγικό πλάνο για την Τρίπολη; Με βάση τη λογική, είναι πολύ πιο ρεαλιστικό να στοχεύσουμε στον *ημερήσιο τουρισμό*. Κάθε χρόνο, κατά την περίοδο του Πάσχα, η Αρκαδία έχει μεγάλη επισκεψιμότητα στα ορεινά χωριά της και στο ανατολικό τμήμα (Λεωνίδιο, Τυρός).
Οι επισκέπτες αυτοί θα μπορούσαν να αφιερώσουν κάποιες ώρες από την ημέρα τους για να βιώσουν την εμπειρία του Πάσχα και στην Τρίπολη. Αυτός είναι ένας ρεαλιστικός και επιθυμητός στόχος.
Όταν οι συνθήκες δεν επιτρέπουν τη διαμονή, η προσέλκυση ημερήσιων επισκεπτών είναι επιτακτική. Αυτοί οι επισκέπτες βρίσκονται ήδη εντός της Αρκαδίας, επομένως δεν χρειάζεται να τους αναζητήσουμε μακριά.
Προώθηση και Ορατότητα
Τι είναι απαραίτητο να γίνει για την επίτευξη αυτού του στόχου; Ένα κύριο ζητούμενο είναι η ενίσχυση της προβολής του Πάσχα στην Τρίπολη. Είναι προφανές ότι η προώθηση του εορταστικού προγράμματος χρειάζεται βελτίωση. Θα μπορούσαμε να περιορίσουμε άλλες δαπάνες του Πάσχα ώστε να ενισχυθεί η διαφήμιση και η προώθηση.
Δεν έχει νόημα να προσελκύσουμε επισκέπτες απλώς για να γεμίσουμε τα ήδη υπάρχοντα λιγοστά καταλύματα. Ο πραγματικός στόχος πρέπει να είναι η προώθηση του ημερήσιου τουρισμού, ο οποίος θα αναδείξει τη ζωντάνια της τοπικής αγοράς, κάτι που είναι μεγάλο ζητούμενο.
Η Τρίπολη έχει τη δυνατότητα να είναι μια κορυφαία επιλογή για τον εορτασμό του Πάσχα, όμως οι δυνατότητές της είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που έχει αποδείξει μέχρι τώρα. Το μέλλον είναι ευοίωνο και ελπιδοφόρο.
Μηνάς Αρτόπουλος
Δημοσιογράφος
Μέλος ΕΣΠΗΤ
24/4/2025