peloponnhsostv.gr
ΠΑΙΔΕΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέα Καινοτομία στη Δημοτική Εκπαίδευση: Εισαγωγή Λογοτεχνίας με Ολόκληρα Βιβλία μετά το Πάσχα

1fd7e76c36b50c5948d4f1c974632ff9
Κοινοποίηση

Νέα Πρόσβαση στη Λογοτεχνία στα Δημοτικά Σχολεία

Με μια σημαντική καινοτομία, η οποία αναμένεται να αναδείξει την ανάγνωση στη σχολική κοινότητα, επανεκίνησαν τα μαθήματα στα δημοτικά σχολεία μετά τις διακοπές του Πάσχα. Για πρώτη φορά, το μάθημα της Λογοτεχνίας εισάγεται στις σχολικές τάξεις μέσω της ανάγνωσης ολόκληρων βιβλίων, αντί να χρησιμοποιούνται αποσπάσματα όπως έγινε έως σήμερα. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση εφαρμόζεται πιλοτικά φέτος, με σκοπό τη σταδιακή ένταξή της στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των σχολείων από τη νέα σχολική χρονιά 2025-2026.

Ο κύριος στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία και να ενισχύσει τη χαρά της ανάγνωσης από τις πρώτες ηλικίες. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ενσωματώσουν άμεσα την ανάγνωση αυτοτελών λογοτεχνικών έργων στον προγραμματισμό τους, προκειμένου η μετάβαση στην κανονική εφαρμογή του προγράμματος να γίνει ομαλά και χωρίς προβλήματα.

Με βάση την εγκύκλιο που εστάλη σε όλα τα σχολεία, η πρώτη φάση της πιλοτικής εφαρμογής θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την Παρασκευή, 13 Ιουνίου. Αυτή η διαδικασία θα δώσει τη δυνατότητα στις εκπαιδευτικές κοινότητες να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για την πλήρη ένταξη της λογοτεχνίας στη διδασκαλία.

Διαδικασία της Νέας Μάθησης

Η εκπαίδευση στον τομέα της λογοτεχνίας θα πραγματοποιείται σε τρία στάδια, κάθε ένα από τα οποία έχει τη δική του σπουδαιότητα και μεθοδολογία.

1. Πριν την ανάγνωση:
Σε αυτό το στάδιο, οι εκπαιδευτικοί δημιουργούν το κατάλληλο έδαφος για την ανάγνωση των πηγών, μέσα από ερωτήσεις, συζητήσεις και δημιουργικά παιχνίδια. Αυτές οι δραστηριότητες ενεργοποιούν τη φαντασία των παιδιών και ενισχύουν την προσμονή για το έργο που πρόκειται να διαβαστεί.

2. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης:
Η προσέγγιση του λογοτεχνικού έργου θα γίνεται τμηματικά, με συζητήσεις που εστιάζουν στα συναισθήματα και τα μηνύματα του κειμένου. Οι μαθητές θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες όπως η δημιουργική γραφή, η δραματοποίηση και η προσωπική ερμηνεία του περιεχομένου. Επίσης, θα ενθαρρύνεται η αυτοτελής ανάγνωση στο σπίτι, προκειμένου να ενισχυθεί η αίσθηση της αυτάρκειας και της κριτικής σκέψης.

3. Μετά την ανάγνωση:
Αφού ολοκληρωθεί η ανάγνωση, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν τις εντυπώσεις και τα συναισθήματα που αποκόμισαν από το έργο. Επιπλέον, θα τους ζητηθεί να εκφράσουν τις σκέψεις τους, ολοκληρώνοντας τον κύκλο της δραστηριότητας με παραγωγή προσωπικού λόγου και δημιουργικές εργασίες που ενθαρρύνουν τη φαντασία τους.

Η ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών έργων προσφέρει πλήθος οφελών:

  • Ενισχύει την κατανόηση των θεμάτων και της αφήγησης
  • Δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση των μαθητών με το κείμενο
  • Διευρύνει την πολιτισμική και γλωσσική τους αντίληψη
  • Αναπτύσσει τη δημιουργική και κριτική σκέψη
  • Συνδέει τη λογοτεχνία με γνωστικά πεδία όπως Ιστορία, Τέχνες και Γεωγραφία

Αυτή η νέα προσέγγιση στη διδασκαλία της λογοτεχνίας αντικατοπτρίζει τη δέσμευση του Υπουργείου Παιδείας στην προώθηση της γνώσης και της προσωπικής ανάπτυξης των μαθητών, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για ένα πιο ευχάριστο και αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Επίθεση Λ. Μενδώνη στην προϊσταμένη Αρχαιοτήτων Αργολίδας για την οικονομική διαχείριση των επιχορηγήσεων

Κορινθία Ανακαλύψεις από το Παρελθόν Μνημειώδες ταφικό κτίσμα Ελληνιστικών Χρόνων στο Χιλιομόδι

Προανακριτική Επιτροπή: Υποστήριξη για Ποινική Δίωξη του Χρήστου Τριαντοπούλου