Μεγάλη Τετάρτη: Το Πανάκριβο Μύρο και η Απόφαση της Προδοσίας
Σήμερα, Μεγάλη Τετάρτη, 1 Μαΐου, το Θείο Δράμα φτάνει στην κορύφωσή του με την απόφαση του Ιούδα να παραδώσει τον Ιησού για 30 αργύρια. Αυτή η μοιραία επιλογή ξεκινά μια αλυσίδα γεγονότων που θα κρίνει την τύχη της ανθρωπότητας.
Η ιστορία του Ιούδα συνδέεται με την πράξη μιας γυναίκας, η οποία με υπερβολική ευλάβεια και αφοσίωση, άλειψε τα πόδια του Κυρίου με πολύτιμο μύρο. Αυτή η ενέργεια, αν και ερμηνεύτηκε από τον Ιούδα και μερικούς από τους μαθητές ως σπατάλη, είχε μια βαθύτερη σημασία. Ο Ιούδας πίστευε ότι καλύτερα θα ήταν να πωληθεί το μύρο και τα έσοδα να δοθούν στους φτωχούς, παρά να χρησιμοποιηθεί για μια «άχρηστη» πρακτική.
Παρά τις ενστάσεις του Ιούδα, ο Ιησούς υπερασπίστηκε τη γυναίκα αυτή, αναγνωρίζοντας την αρετή της και την εξαιρετική της πράξη. Ο Κύριος, αναφερόμενος στον ενταφιασμό του, προσπάθησε να αποτρέψει τον Ιούδα από την προδοσία, αλλά οι προσδοκίες του παρέμειναν ανεκ fulfilled.
Ο Κύριος δεν μόνο έκανε αναφορά στην πράξη της γυναίκας, αλλά της παρείχε και τη μεγαλύτερη τιμή που μπορεί να δωθεί σε έναν άνθρωπο: ότι το έργο της θα διακηρύσσεται σε ολόκληρη την οικουμένη. Μια πραγματικότητα που δείχνει την αναγνώριση της αφοσίωσης και του θαυμασμού που έπρεπε να αποδίδεται σε αυτή την πράξη αγάπης και θυσίας.
Η φιλολογία γύρω από το πρόσωπο της γυναίκας που αλείφει με μύρο τον Κύριο είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Ο Ιερός Χρυσόστομος υποστηρίζει ότι δύο διαφορετικές γυναίκες εμπλέκονται σε αυτή τη ιερή τελετή. Οι τρεις πρώτοι Ευαγγελιστές αναφέρονται στην ίδια γυναίκα, η οποία κατατάσσεται ως πόρνη. Αντιθέτως, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης παρουσιάζει μια άλλη, την Μαρία, αδελφή του Λαζάρου, που άλειψε τα άχραντα πόδια του Ιησού, σκουπίζοντας τα με τα μαλλιά της. Αυτή η εικόνα αποτυπώνει τη βαθιά αφοσίωση και την ταπείνωση που χαρακτηρίζει την πίστη.
Αυτές οι διηγήσεις της Μεγάλης Τετάρτης είναι φτιαγμένες από συγκίνηση και βαθιά πνευματικότητα, προσφέροντας στους πιστούς μια ευκαιρία να στοχαστούν τις επιλογές τους και την αφοσίωσή τους στη πίστη. Καθώς πλησιάζουμε την κορύφωση του Θείου Δράματος, είναι μια στιγμή περισυλλογής και προετοιμασίας για το πάθος, τη σταύρωση και την τελική νίκη της αναστάσεως.