peloponnhsostv.gr
ΚΟΙΝΩΝΙΑΝ.ΑΧΑΙΑΣΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣΠΟΛΙΤΙΚΗΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Επιστολή Κώστα Πελετίδη προς τον Πρωθυπουργό για την Ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου και τη Σιδηροδρομική Υπογειοποίηση στην Πάτρα

936ea2113e68b4f79e58d7646e28a5da no watermark
Κοινοποίηση

Ανοιχτή Επιστολή του Δημάρχου Πατρέων προς τον Πρωθυπουργό

Στις 9 Μαΐου, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, απέστειλε επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, Κ. Μητσοτάκη, από την οποία επισημαίνονται σημαντικά ζητήματα που αφορούν την υπογειοποίηση του τρένου και την παραχώρηση της Χερσαίας Ζώνης του Βόρειου Λιμένα.

Η Στρατηγική Σημασία της Ανάπτυξης της Πάτρας

Η Πάτρα, όπως και άλλες ελληνικές πόλεις, υπήρξε ιστορικά απομακρυμένη από τη θάλασσα λόγω του Κεντρικού Παραθαλάσσιου Μετώπου της, που περιλάμβανε το Παλιό Λιμάνι και τη σιδηροδρομική γραμμή. Με την κατασκευή του Νέου Λιμένα εκτός του αστικού κέντρου πριν αρκετά χρόνια, δημιουργήθηκε η δυνατότητα για την πόλη να αποκτήσει επαφή με το υγρό στοιχείο.

Με την παραχώρηση στο Δήμο ενός σημαντικού τμήματος των πρώην λιμενικών χώρων και τις εργασίες ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, καλύπτεται μια κρίσιμη ανάγκη της πόλης, προσφέροντας ελεύθερους και ανοιχτούς χώρους για πρασίνωμα, αθλητισμό και πολιτιστικές δραστηριότητες. Ωστόσο, η Χερσαία Ζώνη του Βόρειου Λιμένα εξαιρέθηκε από αυτή την παραχώρηση λόγω των εμπορικών αναγκών του Νέου Λιμένα, γεγονός που περιορίζει τις εξελίξεις στην περιοχή.

Η Απειλή της Εμπορικής Χρήσης

Πρόσφατα, καταβάλλονται προσπάθειες από το ΤΑΙΠΕΔ και ιδιωτικούς επενδυτές για την παραχώρηση αυτής της περιοχής με σκοπό την κατασκευή μαρίνας για megayachts και άλλες εμπορικές δραστηριότητες. Αυτές οι προτάσεις έρχονται σε αντίθεση με τις ανάγκες των κατοίκων και τις αναπτυξιακές επιδιώξεις της πόλης, εμποδίζοντας την Πολεοδομική Ανασυγκρότηση της περιοχής και θυσιάζοντας κοινόχρηστοι χώρους για τις επόμενες γενιές.

Η Σύγχρονη Ανάγκη και η Ολοκληρωμένη Στρατηγική

Ο Δήμος Πατρέων έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για την οριστική μελέτη εφαρμογής του έργου «Ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου». Το έργο αυτό, που θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ, στόχο έχει να δημιουργήσει ενιαίους δημόσιους χώρους με πράσινους χώρους, παιδότοπους και πολιτιστικές εγκαταστάσεις. Είναι απαραίτητο η Χερσαία Ζώνη του Βόρειου Λιμένα να ενσωματωθεί σε αυτή τη στρατηγική, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών και να εξασφαλιστεί η προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία.

Παράλληλα, η παλιά σιδηροδρομική γραμμή που διέρχεται από το παραλιακό μέτωπο είναι παλαιά και περιορίζει την προσβασιμότητα στην θάλασσα. Η υπογειοποίηση της νέας διπλής γραμμής είναι απαραίτητη και οι κάτοικοι της Πάτρας απαιτούν αυτή την αλλαγή από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι. Αυτή η παρέμβαση θα προσφέρει και μια σημαντική περιβαλλοντική αναβάθμιση της πόλης.

Ανάγκες Ανάπτυξης και Ποιότητα Ζωής

Η υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου και η ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου είναι κρίσιμα ζητήματα, καθώς αναμένεται να επιτρέψουν τη λειτουργία προαστιακού σιδηροδρόμου για την εξυπηρέτηση οικονομιών και αναγκών μετακίνησης, όπως είναι η πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο.

Με την πλήρη αξιοποίηση και ανάδειξη του Ρωμαϊκού Σταδίου και των άλλων πολιτιστικών πόρων της Πάτρας, η πόλη μας μπορεί να καταστεί μια από τις πιο επισκέψιμες στην Ελλάδα, προασπίζοντας παράλληλα την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Δημήτρης Κυριαζίδης απολογείται στη Ζωή Κωνσταντοπούλου για τις δηλώσεις του στη Βουλή

 Προσεχείς εκδηλώσεις του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων

Oμάδα Σύνταξης Κ

Ελευθερία: Νέα Ξεκινηματά για την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025