Διόδια και Υποδομές στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου
Στα τέλη Ιουλίου αναμένεται να παραδοθούν τα πρώτα 65 χιλιόμετρα της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου, που εκτείνονται από τον Πύργο έως την Κάτω Αχαΐα. Στη συνέχεια, μέχρι το τέλος του έτους, θα ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα που οδηγούν στην Πάτρα. Ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Δήμας, αποκάλυψε ότι για το συγκεκριμένο τμήμα της Ολυμπίας Οδού, η χρέωση για τα διόδια θα γίνεται ανάλογα με τη χρήση, δείχνοντας έτσι μια νέα προσέγγιση στη διαχείριση των συγκοινωνιακών υποδομών.
Στη δήλωσή του, ο Υπουργός εξήγησε ότι από τον Δεκέμβριο του 2023, θα τεθούν σε εφαρμογή επιπλέον μέτρα οδικής ασφάλειας για το εν λόγω τμήμα. Αυτά τα μέτρα θα λειτουργήσουν ως πρότυπο για μελλοντικά έργα σε σημεία της χώρας όπου έχουν παρατηρηθεί ατυχήματα, υποδεικνύοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Εξελίξεις στον ΒΟΑΚ
Αναφερόμενος στον ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης), ο κ. Δήμας τόνισε ότι πρόκειται για ένα πολυσύνθετο και ιδιαίτερα απαιτητικό έργο. Δήλωσε ότι βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από τη συμβασιοποίηση, και μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, η συμφωνία θα κυρωθεί από την Βουλή για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο. Αν και η διαδικασία θα χρειαστεί ακόμη χρόνο, διαβεβαίωσε ότι είναι μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης και ότι οι επόμενες ημέρες θα είναι καθοριστικές για την προώθηση της συμβασιοποίησης.
Επιπλέον, ανέφερε ότι σε ένα τμήμα του ΒΟΑΚ θα εφαρμοστούν πιλοτικά μέτρα οδικής προστασίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των χρηστών του δρόμου.
Καινοτόμες Ρυθμίσεις για τη Θεσσαλονίκη
Σχετικά με την υπερυψωμένη λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας (flyover) στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός τόνισε τη καινοτομία του έργου, που είναι μοναδικό στην Ελλάδα. Η κατασκευή περιλαμβάνει μια γέφυρα μήκους 4 χιλιομέτρων με 9 διαφορετικές κατευθύνσεις, συνοδευόμενες από τις απαιτούμενες υποδομές που φτάνουν τα 12 χιλιόμετρα συνολικά. Μέχρι σήμερα, έχουν ήδη εγκατασταθεί 8 εργοτάξια και η εξέλιξη του έργου προχωρά σταθερά.
Ο υπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σε περίπου 2 χρόνια το έργο θα είναι έτοιμο, πράγμα που θα διευκολύνει τη συγκοινωνιακή κίνηση στην πολυάσχολη πόλη.
Στρατηγικές Λύσεις για το Κυκλοφοριακό
Αναφορικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική, ο κ. Δήμας επιβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση εξετάζει συνολικές στρατηγικές λύσεις. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όπου γίνονται μελέτες για την εξεύρεση πρακτικών και βιώσιμων λύσεων που θα διευκολύνουν τη ροή της κυκλοφορίας. Παράλληλα, αποκάλυψε την άμεση έναρξη του μητρώου γεφυρών, στο οποίο θα συνεργαστούν οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, προκειμένου να καταγραφούν οι γέφυρες της χώρας και να αξιολογηθεί η κατάσταση τους. Αυτή η πρωτοβουλία είναι ένα σημαντικό βήμα για την ασφάλεια και τη συντήρηση των υποδομών.