peloponnhsostv.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών: Η Ψηφιακή Πλατφόρμα που Δίνει Φωνή στους Πολίτες Κάθε Άνοιξη και Φθινόπωρο

48ff068db07617c259b84ca4e704aad0
Κοινοποίηση

Η Νέα Ηλεκτρονική Αξιολόγηση Δημοσίων Υπηρεσιών

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη, όπου παρουσιάστηκε η νέα διαδικασία ηλεκτρονικής αξιολόγησης δεκάδων δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες. Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην καλύτερη λειτουργία του δημόσιου τομέα με τη βοήθεια των πολιτών, οι οποίοι καλούνται να διαθέσουν λίγο από τον χρόνο τους για να εντοπιστούν οι αδυναμίες και να προταθούν βελτιώσεις.

«Η σημερινή συνάντηση είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς πρόκειται για μία πρωτοποριακή διαδικασία που γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα μας. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες, δίνοντας τους τη δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους και να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κράτους πιο αποτελεσματικού και φιλικού», δήλωσε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.

Διαδικασία Συμπλήρωσης του Ερωτηματολογίου

Η διαδικασία αξιολόγησης είναι εύκολη και ταχύτατη, καθώς οι συμμετέχοντες μπορούν να ολοκληρώσουν το ψηφιακό ερωτηματολόγιο σε λίγα μόλις λεπτά, επισκεπτόμενοι τη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις που καλύπτουν 45 δημόσιες υπηρεσίες και φορείς. Οι πολίτες θα μπορούν να βαθμολογούν τις υπηρεσίες σε κλίμακα από το 1 έως το 10, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ενός πλαισίου αξιολόγησης που θα έχει ως στόχο τη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει θέματα που αφορούν σε σημαντικούς φορείς όπως ο e-ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, καθώς και σε δημόσιες υπηρεσίες του τομέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα του οδικού δικτύου, ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός και οι υποδομές για πολίτες με αναπηρία. Επίσης, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Συμμετοχή Πολιτών και Αξιολόγηση

Περίπου 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας θα μπορούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Η συμμετοχή θα γίνεται με τη χρήση των ατομικών κωδικών Taxisnet, διασφαλίζοντας ότι οι συμμετέχοντες θα μπορούν να υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.

Επιπλέον, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να γράψουν σύντομο ελεύθερο κείμενο και να προτείνουν ψηφιοποιημένες υπηρεσίες. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το ερωτηματολόγιο δεν αφορά προσωπικά αιτήματα ή την αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων.

Στρατηγική Δημιουργίας Βάσης Δεδομένων

«Αξιοποιούμε τον πολύτιμο χρόνο των πολιτών για να συλλέξουμε χρήσιμες πληροφορίες για την βελτίωσή μας. Ουσιαστικά, το εργαλείο αυτό εγγυάται την ευθύνη μας και μας επιτρέπει να εντοπίζουμε αδυναμίες και να πετύχουμε ειλικρινή πρόοδο», επεσήμανε ο πρωθυπουργός. Σημειώνεται ότι η διαδικασία θα πραγματοποιείται δύο φορές το χρόνο, κάθε άνοιξη και φθινόπωρο, με στόχο τη δημιουργία μίας πλούσιας βάσης δεδομένων.

Τα στοιχεία θα αναλύονται με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των προβλημάτων και των υπηρεσιών που χρειάζονται βελτίωση. Η ανωνυμία και η ασφάλεια θα διασφαλίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, εφόσον θα συλλέγονται μόνο ελάχιστα δεδομένα όπως η ηλικία και η περιοχή κατοικίας των συμμετεχόντων.

Δημόσια Διαφάνεια και Πρόσβαση στις Πληροφορίες

Η υποβολή των απαντήσεων θα διασφαλίσει απόλυτη ανωνυμία και η ανάλυση των στοιχείων θα είναι πολυδιάστατη. Τα δεδομένα που θα προκύψουν θα είναι διαθέσιμα στο κοινό, λειτουργώντας ως ένα εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας για τη βελτίωση του κράτους. Επίσης, θα παρασχεθούν γραφήματα και άλλες μορφές οπτικής απεικόνισης των στοιχείων.

Αυτό που επιδιώκουμε είναι η διαρκής βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών και η ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ της πολιτείας και των πολιτών. Ο πρωθυπουργός ανέφερε πως η καλή συνεργασία με τους πολίτες θα είναι καθοριστική για την επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας και κατηγόρησε τους πολίτες να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία αυτή, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για την πορεία των υπηρεσιών που τους αφορούν άμεσα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Σομαλιλάνδη: Μια χώρα έτοιμη να υποδεχθεί τον λαό της Γάζας με έναν όρο

Μόνιμα Μέτρα Στήριξης: Επιστροφή 250 Ευρώ σε Χαμηλοσυνταξιούχους και Ενοικιαστές Κάθε Νοέμβριο

Σεισμική Δόνηση 4,7 Ρίχτερ στη Ζαχάρω Αισθητή και στη Λακωνία