peloponnhsostv.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναγέννηση του Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου: Ένα Κάλεσμα στην Δράση κατά της Απραξίας

3054c9b0e5d247773fb44c2dab8edfd5
Κοινοποίηση

Δράσεις για τη διατήρηση του Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου

Πριν από μια εβδομάδα, με πρωτοβουλία του Κινήματος Διάσωσης κι Επαναλειτουργίας Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου, συγκεντρώθηκαν περίπου 30 εθελοντές στη σιδηροδρομική στάση Ρουτσίου Μεγαλόπολης, οι οποίοι πραγματοποίησαν μια σημαντική δράση με σκοπό να αποστείλουν ένα δραματικά συμβολικό μήνυμα προς τις αρμόδιες κυβερνητικές αρχές, τους ενεργούς πολίτες και τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας. Επιλέχθηκε η περιοχή Ανεμοδούρι – Ρούτσι – Λεοντάρι, η οποία αξίζει ιδιαίτερης προσοχής λόγω της **ραγδαίας δασοποίησης** και των καταστρεφόμενων ιστορικών κτηρίων που επηρεάζουν την περιοχή, καθώς η γραμμή του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο συνεχώς υποβαθμίζεται.

Η περιοχή αυτή είναι πλέον πνιγμένη από δάση, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται εκτός από τη θαμνώδη βλάστηση, και δρυς, πλατάνια και άλλα δέντρα. Δυστυχώς, η κατάσταση αυτή δεν περιορίζεται μόνο στη Μεγαλόπολη, αλλά επεκτείνεται και στη Μεσσηνία, την Ηλεία και αλλού, προκαλώντας σοβαρές περιβαλλοντικές και πολιτιστικές βλάβες.

Η εν λόγω ομάδα των εθελοντών περιλάμβανε κυρίως μέλη από το ΚΙ.Δ.Ε.ΣΙ.Π., πολλά από τα οποία κατάγονται από την Αρκαδία, με τη συμμετοχή του προέδρου της τοπικής Κοινότητας Ρουτσίου και έμπειρων μελών του ΣΑΟΟ, καθώς και εθελοντών από τα χωριά Ανεμοδούρι και Ρούτσι. Ιδιαίτερα ενθουσιώδεις ήταν επίσης αρκετοί νέοι από το πρόγραμμα Cross Roads, οι οποίοι προέρχονται από χώρες όπως η Αγγλία, η Βολιβία, η Ιταλία και η Ισπανία, και βρίσκονται αυτή την εποχή στη Μεγαλόπολη. Οι εθελοντές συνεργάστηκαν σε μια γιγάντια επιχείρηση καθαρισμού που ξεκίνησε το πρωί, με τα επιμέρους μέτωπα να επικεντρώνονται στην ασφαλή διάνοιξη της σιδηροδρομικής γραμμής.

Το πιο δύσκολο τμήμα της γραμμής ήταν εκατέρωθεν της γέφυρας του Ανεμοδουρίου, όπου η πυκνή βλάστηση είχε δημιουργήσει ένα σχεδόν **αδιαπέραστο φράγμα**, το οποίο απαιτούσε ιδιαίτερο πείσμα και υπομονή για την προστασία και διάνοιξή του. Αυτή η δράση αποτέλεσε συνέχεια προηγούμενης παρέμβασης του ΚΙ.Δ.Ε.ΣΙ.Π. για την αποκατάσταση της γραμμής μεταξύ της μεγάλης γέφυρας του Ανεμοδουρίου και του χωριού Ρούτσι, όπου πραγματοποιήθηκαν κατασκευαστικές εργασίες σε μήκος μεγαλύτερο από 3 χιλιόμετρα.

Σε αυτή τη δράση χρησιμοποιήθηκαν πολλά ατομικά κοπτικά εργαλεία, όπως αλυσοπρίονα και ηλεκτρικά ψαλίδια, για την εξασφάλιση ότι η σιδηροδρομική γραμμή θα παραμείνει καθαρή και λειτουργική. Το Κίνημα Διάσωσης και Επαναλειτουργίας του Σιδηροδρόμου υπόγραψε τη σοβαρότητα της κατάστασης στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα ότι τα ψέματα τελείωσαν. Αν η σιωπηλή εγκληματική απραξία συνεχιστεί και δεν ληφθούν προληπτικά μέτρα, ο μετρικός σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου κινδυνεύει να εξαφανιστεί από το χάρτη.

Το ΚΙ.Δ.Ε.ΣΙ.Π. καλεί όλους τους αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να ενεργήσουν για την αποτροπή μιας τέτοιας καταστροφής, αρχίζοντας από την Κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Παράλληλα, καλεί και τους Δήμους, τα πολιτικά κόμματα, τα Επιμελητήρια και άλλους συλλογικούς φορείς να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Κανείς δεν μπορεί να έχει άλλοθι παρακολουθώντας παθητικά την καταστροφή ενός μνημειώδους έργου πολιτισμού της χώρας μας.

Όπως αναφέρει το Συντονιστικό Συμβούλιο του ΚΙ.Δ.Ε.ΣΙ.Π., η μη έγκαιρη λήψη στοιχειωδών μέτρων θα σημαίνει ότι σε λίγα χρόνια, η ιστορική γραμμή της Πελοποννήσου και το αρχιτεκτονικό σύμπλεγμά της θα αποτελούν παρελθόν. Καλούμε έτσι κάθε ζωντανή δύναμη της πατρίδας μας να ενωθεί και να συμμετάσχει στον αγώνα μας, ο οποίος συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον και προσηλωτικότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Διακυβεύματα και Αντιφάσεις για το Μπούρτζι Ναυπλίου: Πολιτιστική Κληρονομιά ή Επενδυτικό Σχέδιο;

Πρωτογενές Πλεόνασμα 3,5% σε Ένα Μήνα Δήλωση Υπουργού Οικονομικών Κ. Χατζηδάκη

Διαμαρτυρία κατοίκων Χορτιάτη και Φιλύρου για την κατάργηση υποκαταστήματος ΕΛΤΑ στη Θεσσαλονίκη