peloponnhsostv.gr
ΕΛΛΑΔΑΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πελοπόννησος: Ανακαλύπτοντας τη Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη μέσα από την Εκπαίδευση και τη Συνεργασία

E6c2ca95ba06e527944ca6d7fc6eb08b
Κοινοποίηση

Πρωτοβουλία για την Ανάπτυξη του Τουρισμού στην Πελοπόννησο

ΛΑΚΩΝΙΑ. Ξεκίνησε η Peloponnese Tourism Academy, μια καινοτόμος πρωτοβουλία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με σκοπό την ενίσχυση του τουριστικού τομέα σε όλη την περιοχή. Η εν λόγω πρωτοβουλία εγκαινιάστηκε με μια σημαντική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον Μυστρά την Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025, σε συνεργασία με τον Δήμο Σπάρτης και το Επιμελητήριο Λακωνίας.

Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου, Θάνος Μιχελόγγονας, παρουσίασε με σαφήνεια το όραμα και τις στρατηγικές του Peloponnese Tourism Academy, τονίζοντας ότι αυτή η εν initiative είναι «η εισαγωγή μιας προσπάθειας για το ανθρώπινο κεφάλαιο του τουρισμού στην Πελοπόννησο». Ο Μιχελόγγονας αναγνώρισε ότι η Περιφέρεια δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να διαδραματίσει τον ρόλο που της αναλογεί στις τουριστικές πολιτικές, ενώ σημείωσε ότι οι επιχειρήσεις στον Τουρισμό της Πελοποννήσου είναι κυρίως μικρές και πολύ μικρές. Στην τρέχουσα κατάσταση, η Πελοπόννησος βρίσκεται στην 8η θέση μεταξύ 13 περιφερειών ως προορισμός, με τους επισκέπτες να επιλέγουν τον χώρο κυρίως για πολυήμερες φθηνές διακοπές.

Παρά την υψηλή επισκεψιμότητα, η Λακωνία βρίσκεται στην κορυφή των αφίξεων, αλλά αυτό δεν αντικατοπτρίζεται σε ανάλογα τουριστικά έσοδα. Ο Θάνος Μιχελόγγονας ανέφερε ότι η Περιφερειακή Αρχή επιθυμεί να αναλάβει ηγετικό ρόλο για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, καθώς είναι η δεύτερη ισχυρότερη οικονομική οντότητα στην Πελοπόννησο μετά την Motor Oil, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που προκύπτουν από την έλλειψη εσωτερικού συντονισμού. Η Περιφέρεια σκοπεύει να συντονίσει και να εκπαιδεύσει τους μικρούς και πολύ μικρούς επιχειρηματίες στον τομέα του τουρισμού, προωθώντας την ανάπτυξη ενός βιώσιμου τουριστικού μοντέλου.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, θα ιδρυθεί Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, και εντός του Ιουνίου, θα παρουσιαστεί και το νέο Brand της Πελοποννήσου. Οι ομιλητές, όπως οι κ.κ. Μιχάλης Βακαλόπουλος, δήμαρχος Σπάρτης, και Θεόδωρος Βερούτης, χωρικός αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας, συμφώνησαν ότι η συνείδηση πρέπει να είναι Περιφερειακή και ότι η συνεργασία θα πρέπει να είναι διαρκής και ολιστική, με στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου τουριστικού προϊόντος.

Η πρόκληση για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος είναι σημαντική, καθώς απαιτεί να αλλάξει μια βαθιά ριζωμένη νοοτροπία που συνδέεται με τοπικισμούς και ανισότητες. Σημαντικό στον τομέα του τουρισμού, όπως αυτός αναπτύσσεται στην Πελοπόννησο, είναι ο χαρακτήρας των εναλλακτικών και πολιτιστικών προτάσεων που μπορούν να προσφέρουν την κατάλληλη αφετηρία για αλλαγές. Μέχρι σήμερα, η Πελοπόννησος παρουσίαζε μια μυθική αλλά σε πολλές περιπτώσεις και ανήθικη τουριστική στρατηγική, με προτεραιότητες που δεν ανταποκρίνονταν στις πραγματικές ανάγκες και επιθυμίες της τουριστικής αγοράς.

Προκειμένου να υπάρξει πρόοδος, η εκπαίδευση και η επιμόρφωση των επαγγελματιών του τουρισμού θα είναι καθοριστικής σημασίας. Ο σχεδιασμός δεν πρέπει να επηρεάζεται μόνο από καθιερωμένες πρακτικές, αλλά θα πρέπει να διαμορφώνει νέα, σύγχρονα και βιώσιμα μοντέλα που να ανταγωνίζονται με επιτυχία στην αγορά. Το μέλλον του τουρισμού στην Πελοπόννησο εξαρτάται από την ικανότητα όλων των συμμετεχόντων να συνεργαστούν και να αναπτύξουν νέα μοντέλα ανάπτυξης που θα επωφεληθούν τις τοπικές κοινωνίες και θα ενισχύσουν την οικονομία της περιοχής.

Πηγή: NotosPress

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Στρατηγική Αναβάθμιση του Φράγματος Αλφειού από τον Δ. Καλαματιανό

Καλλίπολις: Εντυπωσιακή συμμετοχή στις δράσεις του Κέντρου Πρόληψης για τον Απρίλιο

Εξαρθρώθηκε καλά οργανωμένη εγκληματική οργάνωση με δράση σε πολλές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Αργολίδας