Η Coca-Cola: Μια Παγκόσμια Επωνυμία και η Ιστορία της OK Soda
Λίγες λέξεις έχουν τόσο παγκόσμια αναγνωρισιμότητα όσο το «OK». Σύμφωνα με δημοφιλείς ισχυρισμούς στον τομέα του marketing, η δεύτερη πιο αναγνωρίσιμη λέξη παγκοσμίως είναι η Coca-Cola. Αυτή η λέξη, που έχει παρουσία σε σχεδόν κάθε γωνιά του πλανήτη, δεν αναφέρεται απλώς σε ένα αναψυκτικό, αλλά έχει γίνει συνώνυμο ενός παγκόσμιου τρόπου ζωής και μιας ιδιαίτερης καταναλωτικής κουλτούρας.
Η Αποτυχημένη Πρωτοβουλία της Coca-Cola
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Coca-Cola, επιδιώκοντας να εκμεταλλευτεί αυτήν τη δύναμη των λέξεων, λάνσαρε ένα νέο προϊόν ονόματι OK Soda. Σκοπός του εγχειρήματος αυτού ήταν η προσέγγιση της λεγόμενης Generation X. Η OK Soda αποτέλεσε μια σπάνια περίπτωση στην ιστορία της Coca-Cola, καθώς η εταιρεία διαφοροποιήθηκε ριζικά από τις παραδοσιακές της πρακτικές, υιοθετώντας μια σχεδόν αντιεμπορική προσέγγιση. Οι συσκευασίες ήταν ασπρόμαυρες, με αφηρημένα σχέδια και αινιγματικά συνθήματα που προκαλούσαν την περιέργεια των καταναλωτών.
Η πρωτοτυπία της καμπάνιας, ωστόσο, δεν είχε την αναμενόμενη απήχηση. Παρά τις καινοτόμες και πρωτοποριακές ιδέες, το κοινό δεν ανταποκρίθηκε όπως είχε ελπιστεί, με αποτέλεσμα το προϊόν να αποσυρθεί από την αγορά μέσα σε δύο μόλις χρόνια. Αυτή η αποτυχία δεν σταμάτησε την Coca-Cola από το να θεωρεί την OK Soda ένα από τα πιο ασυνήθιστα και αποτυχημένα πειράματα branding στην ιστορία της εταιρείας.
Η ιστορία της OK Soda αποτελεί έναν ενδιαφέροντα άξονα για την κατανόηση της σημασίας του branding και της αναγνώρισης της αγοράς, ενώ παράλληλα μας υπενθυμίζει ότι και οι μεγαλύτερες εταιρείες μπορεί να αποτύχουν στις προσπάθειές τους να επαναστατήσουν στην αγορά.