peloponnhsostv.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αύξηση τιμών στα σούπερ μάρκετ: Πληθωρισμός 2,47% τον Μάιο σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ

Ba163eda12a27456cc3f68f08592b6be 1
Κοινοποίηση

Καταναλωτικές Τάσεις και Πληθωρισμός στα Σούπερ Μάρκετ

Οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπως αποδεικνύει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ σημείωσε αύξηση της τάξης του 2,47% τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2024.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι τιμές παρέμειναν σχεδόν σταθερές τον Απρίλιο του 2025, με μία μικρή αύξηση 0,63%. Στο σύνολο του κυλιόμενου 12μήνου (Ιούνιος 2024 – Μάιος 2025), οι τιμές καταγράφηκαν σχεδόν αμετάβλητες, με μια ελαφρά μείωση -0,03% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Αναλύσεις Τιμών και Κατηγορίες Προϊόντων

Στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι ερευνητές συγκέντρωσαν δεδομένα αποκλειστικά από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αναλύοντας τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Τα αποτελέσματα της έρευνας περιλαμβάνουν σημαντικές παρατηρήσεις σχετικά με τις τιμές:

Κατά τον Μάιο του 2025, οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών σε σύγκριση με τον Μάιο του 2024 παρατηρήθηκαν στις εξής κατηγορίες:

  • Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -9,20%
  • Τροφές και είδη για κατοικίδια: -4,91%
  • Τρόφιμα παντοπωλείου: -3,57%
  • Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: -2,72%
  • Αλλαντικά: -0,52%

Αυτές οι μειώσεις αποδίδονται στην ομαλοποίηση της αγοράς μετά την πανδημία και στη πτώση των τιμών παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2024 εντοπίζονται στις παρακάτω κατηγορίες:

  • Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +8,83%
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +7,78%
  • Φρέσκα κρέατα: +6,41%
  • Ζύμες νωπές και κατεψυγμένες: +5,48%
  • Αλκοολούχα ποτά: +5,46%

Οι διεθνείς τιμές προϊόντων, όπως το κακάο και ο καφές, επηρεάζουν επίσης τις κατηγορίες γλυκών και ροφημάτων. Οι αυξήσεις στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά αποδίδονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ενώ η κατάσταση των φρέσκων κρεάτων συνδέεται με τη μείωση του ζωικού κεφαλαίου και τις σταθερές ανόδους στις διεθνείς τιμές.

Παράγοντες που Συντελούν στην Τάση των Τιμών

Η συνεχής τάση συγκράτησης των τιμών στα σούπερ μάρκετ μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες:

  • Αποκλιμάκωση πληθωρισμού: Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διατηρούν σταθερές τιμές λόγω των μεγάλων όγκων πωλήσεων και των οικονομικών κλίμακας, γεγονός που τους βοηθά να ανταγωνίζονται στην αγορά.
  • Κυβερνητικές παρεμβάσεις: Ο νέος κώδικας δεοντολογίας για προωθητικές ενέργειες που εφαρμόστηκε τον Μάρτιο έχει περιορίσει τις υπερβολικές αυξήσεις τιμών.
  • Προσφορές και εκπτώσεις: Οι συχνές προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ έχουν ευνοήσει τη μείωση των τιμών στους καταναλωτές.
  • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων: Οι μεγάλες αλυσίδες προμηθεύονται αποθέματα πιο γρήγορα, συμβάλλοντας στη σταθεροποίηση των τιμών.
  • Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας: Η αύξηση των προϊόντων με ιδιωτική ετικέτα, που διαθέτουν ανταγωνιστικές τιμές και ευρύ φάσμα προϊόντων, ενισχύει τη δυναμική του κλάδου.

Αυτές οι επιδράσεις καθορίζουν την πορεία των τιμών στα σούπερ μάρκετ και βοηθούν τους καταναλωτές να κατανοήσουν τις τάσεις της αγοράς. Η παρακολούθηση των οικονομικών μεταβολών και η προσαρμογή στις στρατηγικές αγοράς παραμένει κλειδί για την καλή διαχείριση των οικογενειακών προϋπολογισμών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Κοζάνη Αγώνες Ιχνηλατών Ομάδας 6 Μια Ελκυστική Διήμερη Γιορτή για τους Φίλους του Κυνηγιού

Αναβολή στο Εφετείο της Ρούλας Πισπιρίγκου για την Υπόθεση Θανάτου της Τζωρτζίνας

Πάνω από 30 τόνοι νερού ανά στρέμμα σε Αλαγονία και Κοπανάκι-“Άνοιξαν” οι ουρανοί και στην Καλαμάτα

Oμάδα Σύνταξης Β